Restauracje wrogiem diet odchudzających! Ale czy na pewno?

Służbowe bankiety, romantyczne kolacje, szybki lunch z przyjaciółką, jedzenie w restauracjach to czysta przyjemność ale czasem także niestrawność, ból brzucha i poczucie przejedzenia.  Posiłki poza domem to coraz popularniejszy sposób na spędzanie wolnego czasu. Mamy bowiem obecnie ogromną różnorodność smaków, rodzajom kuchni nie ma ograniczeń możemy zatem wybierać i ucztować do woli.

Jednak poza przyjemnością dla kubków smakowych jedzenie poza domem ma także kilka dość dużych wad. Specjaliści obliczyli, że posiłki w restauracjach mają przeciętnie                    o 22 % więcej tłuszczu niż te przygotowywane w domowej kuchni. Drugą istotną różnicą jest wielkość porcji co względnie może być zarówno wadą jak i zaletą, jednak w kontekście zdrowego, racjonalnego odżywiania stanowi duży problem. Kilka lat temu przeprowadzono badania sprawdzając wielkość i zawartość posiłków w kilkudziesięciu najpopularniejszych amerykańskich restauracjach. Wyniki badań okazały się alarmujące, w niektórych miejscach porcje były tak duże i tłuste, że zjedzenie ich stanowiło zagrożenie dla zdrowia. Zdarzało się też, że pojedyncze danie stanowiło taką samą lub większą ilość kalorii niż całodzienne wyżywienie większości osób o przeciętnej wadze. Porcje w niektórych miejscach miały nawet 1800 kalorii.

Dla osób, które często jadają poza domem powyższe dane mogły zabrzmieć zniechęcająco, jednak przy zdroworozsądkowym podejściu można swobodnie korzystać z przyjemności jadania w restauracjach.

  • Wybierając się do restauracji warto z wyprzedzeniem zaplanować jak obfity posiłek zamierzamy zjeść. Jeśli jest taka możliwość można przejrzeć menu na stronie internetowej i jeszcze będąc w domu wybrać danie dla siebie. Unikamy w ten sposób pokus czytając kartę menu już na miejscu.
  • Ważne jest świadome kontrolowanie głodu i umiejętność odstawienia sztućców gdy czujemy się już nasyceni. Nie ma zasady, która mówi, że należy zostawić czysty talerz.
  • Warto mieć listę restauracji, w której można zjeść smacznie i zdrowo
  • Jeśli zamawiasz sałatkę, poproś by sos podano osobno, w ten sposób skontrolujesz jego jakość i ilość, którą spożyjesz
  • W wielu restauracjach porcje są tak duże, że jedna wystarczyłaby dla dwóch osób. Poproś kelnera o połowę porcji makaronu lub ryżu, w ten sposób znacznie obniżysz kaloryczność posiłku
  • Wybierając danie warto pamiętać o warzywach, które powinny stanowić większość posiłku. Jeśli jest ich niewiele w daniu, które zamówiłeś poproś o dodatkową porcję warzyw gotowanych na parze lub zielonej sałatki oczywiście z sosem podanym osobno
  • Dobrym pomysłem jest zamawianie przystawek zamiast dań głównych, to idealna strategia dla osób dbających o wagę
  • Zupy są doskonałą alternatywą sycącego, odżywczego i łatwostrawnego dania, nawet najbardziej kaloryczna zupa będzie lepsza od tłustego dania głównego
  • Delektuj się posiłkiem, jedz powoli, smakuj. To ogólna dobra zasada, którą warto stosować gdziekolwiek się posilasz

Jako przeciwniczka bezkompromisowych diet odchudzających zawsze zachęcam do szukania prostych sposobów, które zamiast ograniczać sprawią, że posiłek w każdej sytuacji będzie zarówno smaczny jak i przyjazny dla naszego przewodu pokarmowego.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej odwiedź stronę www.kobiecaiszczesliwa.pl