Masz dość ograniczających diet? Męczy Cię codzienne przygotowywanie posiłków według sztywnych jadłospisów? Wciąż rozpoczynasz różne diety i nie potrafisz w nich wytrwać wystarczająco długo? Może warto do tematu odżywiania podejść nieco inaczej? Zamiast narażać organizm na kolejną nieudaną próbę odchudzania proponuję, by konsekwentnie każdego dnia przez 21 dni wprowadzić do swojego sposobu życia jedną prostą zmianę, która przybliży Cię do Twojego celu osiągnięcia optymalnej dla Ciebie wagi bez specjalnego wysiłku. Być może droga ta zajmie nieco więcej czasu ale osiągnięty cel zyska szanse na to, by wraz z nowo nabytymi nawykami pozostać z Tobą już na zawsze. Przedstawiam Ci moje propozycje na najbliższe 21 dni, jeśli uznasz, że któraś z nich nie dotyczy Ciebie zastąp ją czymś, co będzie dla Ciebie pomocne. Możesz wprowadzać poniższe zmiany w dowolnej kolejności oceniając ile uwagi możesz przeznaczyć na zaplanowanie zmiany danego dnia.

  • Zastanów się ile chciałabyś ważyć by czuć się dobrze? Wyobrażaj sobie siebie w swojej wymarzonej wadze każdego dnia, zastanów się jakie będzie wtedy Twoje samopoczucie
  • Zainstaluj w telefonie aplikację liczącą kroki, ustal swoje minimum dzienne i konsekwentnie się go trzymaj
  • Zrób porządek w szufladzie z przyprawami i bez wahania wyrzuć do kosza wszystkie sklepowe ulepszacze smaku w kostkach czy płynie oraz zupy i sosy w proszku
  • Kup kilka nowych ziół czy naturalnych przypraw i wypróbuj je przy najbliższej okazji gotując domowy posiłek w nowej odsłonie
  • Poszukaj informacji na temat zdrowszych zamienników białego cukru, wybierz jeden z nich i zaopatrz się w niego podczas najbliższych zakupów
  • Zrób listę posiłków obiadowych i kolacyjnych, których większość będą stanowić warzywa i przyrządzaj je jak najczęściej. Wzbogacaj swoją listę na bieżąco.
  • Zamień białą mąkę na taką z pełnego przemiału
  • Wybierz jedno z warzyw, które dotychczas niezbyt często bywało w Twoim menu, poczytaj o jego właściwościach zdrowotnych i dodaj do swojej listy zdrowych posiłków kilka dań z jego głównym udziałem
  • Przez kilka dni bądź uważna na Twoje jedzeniowe wybory, zapisuj co i jak dużo zjadasz w ciągu dnia. Co wyznacza u Ciebie porę posiłków? Czy na pewno jest to głód? A może emocje? Chęć sprawienia sobie przyjemności? Przeanalizuj i zacznij być świadoma.
  • Zaopatrz swoją zamrażarkę w mrożone warzywa i owoce na tzw. „czarną godzinę”, by zawsze mieć pod ręką zdrowe produkty do przygotowania posiłku.
  • Robiąc zakupy zacznij czytać etykiety na produktach. Sprawdzaj nie tylko ilość kalorii ale także skład produktu. Im dłuższa lista z wątpliwymi składnikami tym szybciej powinnaś odłożyć produkt z powrotem na półkę.
  • Zrób listę niskokalorycznych i zdrowych zamienników słodyczy czy przekąsek (owoce, orzechy, pestki), które pomogą Ci zaspokoić Twoją ewentualną potrzebę przekąszenia czegoś poza menu
  • Zastanów się czy wśród produktów w Twoim stałym menu znajdują się szczególnie wysokokaloryczne i niezdrowe (np. słodkie napoje gazowane, chipsy, zbyt duża ilość majonezu, nadmiar mąki czy tłuszczu). Na pewno znajdziesz sposoby by zastąpić je czymś bardziej przyjaznym dla Twojego żołądka lub chociaż znacznie zmniejszyć ilość ich spożywania.
  • Przez kilka dni z każdą kolacją delikatnie zmniejszaj jej porcje aż poczujesz, że taka ilość niweluje poczucie ciężkości i przejedzenia
  • Kontroluj swój głód przed pójściem na zakupy spożywcze, to powstrzyma Cię od zakupu zbędnych produktów
  • Skrupulatnie planuj menu najlepiej tygodniowe i rób zakupy zgodnie z planem
  • Zawsze rób listę zakupów by nie były one przypadkowe
  • Zrób listę produktów, którym „nie możesz się oprzeć” i przestań uwzględniać je w Twojej liście zakupów
  • Jeśli zdarza Ci się jeść pod wpływem stresu zrób listę przyjemnych prostych czynności, którymi możesz odwrócić swoja uwagę i zastąpić ochotę na nadplanowy posiłek (np. posłuchanie muzyki, telefon do przyjaciółki, pójście na spacer)
  • Kup jedną książkę dotyczącą zdrowego odżywiania i zacznij ją czytać
  • Zastanów się czy odpowiednio dbasz o swoje ciało, jeśli nie zacznij to robić. Zaplanuj czas na balsamowanie po każdej kąpieli a raz w tygodniu na peeling, maseczkę czy inne ulubione zabiegi

Powodzenia 🙂

Jeśli chcesz otrzymywać podobne treści na swoją skrzynkę zostaw swój e – mail na stronie www.kobiecaiszczesliwa.pl